Medical Portal. Ziekte, Symptomen, Behandeling
Hoofd- » Vragen en antwoorden » Kan mijn overgewicht te wijten zijn aan een spuit?

Kan mijn overgewicht te wijten zijn aan een spuit?

vragen:

Beste netwerkarts,

Ik ben een 17-jarig meisje dat 129 kg weegt. Ik heb 30 kilo genomen in 2-3 jaar. Kan het iets te maken hebben met het krijgen van een spuit?

Ik zou heel graag een antwoord willen hebben. Als je denkt dat mijn overgewicht misschien te wijten is aan iets anders, wil je dat misschien zeggen.

Met vriendelijke groet, Jannie

te beantwoorden:

Lieve Jannie,

Men kan niet uitsluiten dat het uw P-spuit is die uw eetlust stimuleert - zoals eerder beschreven. Het is duidelijk dat u met uw arts moet bespreken als u geen optie voor anticonceptie kunt vinden. Het is duidelijk dat een gewichtstoename van 30 kg van slechts twee jaar is zeer ongebruikelijk, en dat er een speciale reden moet zijn. Dat het wordt veroorzaakt door een bijwerking van je P-injectiespuit waar je in zit, is zeker een optie.

Maar zelfs als u bijvoorbeeld overschakelt naar. een spiraal, de extra kilo zal niet vanzelf verdwijnen en je hebt hulp nodig. Ik kan een diëtist of Weight Watchers aanbevelen waar je gedurende een langere periode goede ondersteuning krijgt, net zoals je arts je helpt met controlegewichten en ondersteuning.

Veel succes ermee.

Met vriendelijke groeten

Arne Astrup

voedingsdeskundige


Als Je Graag Ons Artikel En U, Hebben Iets Toe Te Voegen, Deel Je Gedachten. Het Is Erg Belangrijk Om Uw Mening Weten!

Voeg Een Reactie